Відшкодування витрат на благодійність

Що означає відшкодування витрат?

Відшкодування витрат на будівництво (придбання) доступного житла — це можливість компенсувати частину понесених Вами витрат на будівництво (придбання) доступного житла за рахунок податку, утриманого з Вашої заробітної плати.
Відшкодувати витрати на будівництво (придбання) доступного житла можна скориставшись правом на податкову знижку.

Податкова знижка — це частина сплаченого з Вашої заробітної плати податку, який може бути повернений для компенсації частини Ваших витрат, на придбання доступного житла.

Законодавче визначення податкової знижки міститься в п. 14.1.170. Податкового кодексу України. Право на податкову знижку реалізується шляхом повернення з бюджету частини утриманого (сплаченого) з Вашої заробітної плати податку.

Обов'язковими умовами отримання грошових коштів є:

  • наявність прописки;
  • офіційне працевлаштування (з Вашої зарплати має бути перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб);
  • наявність документів, що підтверджують витрати на будівництво (придбання) доступного житла;

Що таке доступне житло і які витрати можна включити до складу податкової знижки?

Доступним є те, житло, яке побудоване або будується за державної підтримки. Така підтримка здійснюється шляхом оплати державою 30% вартості будівництва доступного житла та / або наданні пільгового іпотечного житлового кредиту. У разі придбання доступного житла за допомогою оплати державою частини його вартості, до податкової знижки Ви можете включити Ваші витрати на придбання такого житла.
При придбанні доступного житла за рахунок пільгового іпотечного житлового кредиту, до податкової знижки Ви можете включити всі витрати, понесені на погашення такого кредиту і відсотків по ньому за звітний рік (2016 г.).

Право на отримання податкової знижки на придбання доступного житла реалізується шляхом подання до податкового органу податкової декларації про майновий стан і доходи з копіями наступних документів:

  1. Довідка про заробітну плату та утриманий податок на доходи фізичних осіб за рік (2016 г.);
  2. Договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла та / або договір про надання часткової компенсації процентів, або кредитний договір;
  3. Договір іпотеки (в разі придбання житла за допомогою кредиту);
  4. Документи, що підтверджують оплату частини вартості житла або витрат на кредит і відсотки по ньому в звітному році (2016 г.), ними можуть бути квитанції, меморіальні ордери та ін. ;
  5. Паспорт;
  6. Довідка про присвоєння ідентифікаційного номера. Якщо через релігійні переконання Ви від ідентифікаційного номера відмовилися, додається копія паспорта з відміткою про таку відмову;

Важливо! Оригінали зазначених документів залишаються у Вас і їх необхідно зберігати протягом 3 років. У разі відправлення документів поштою, на протязі цього терміну податковий орган має право перевірити наявність у вас оригіналів документів.

Подати податкову декларацію за 2016 року з копіями документів можна до 31 грудня поточного року будь-яким зручним для Вас способом:

  • особисто до податкового органу. В цьому випадку, Вам необхідно буде взяти з собою оригінали документів, копії яких Ви докладаєте до податкової декларації;
  • поштою, листом з повідомленням про вручення та описом вкладення;
  • в електронній формі;

Коли і за який період можна отримати податкову знижку?

Ви можете повернути гроші, витрачені на придбання доступного житла тільки за звітний період (попередній рік). При цьому подати декларацію і повернути гроші можна лише в році, що настає за роком оплати. Декларація з необхідним пакетом документів подається по 31 грудня поточного року (2017 року).
Тобто в 2017 році Ви зможете повернути витрати, понесені в 2016 році. Можливість оформити податкову знижку не переноситься на наступні роки, якщо Ви мали право на отримання податкової знижки у 2015 році, але не скористалися нею, Ваше право на знижку втрачено.

Коли і як можна отримати гроші?

Термін виплати грошових коштів, становить 60 календарних днів з дня подачі необхідного пакету документів до податкового органу.
Грошові кошти Ви можете отримати будь-яким обраним Вами способом, або на поточний рахунок в банку, або поштовим переказом у відділенні поштового зв'язку за Вашою адресою прописки.

Поширені запитання

  • ПИТАННЯ: Якщо я отримав кредит за пільговою ставкою в банку, чи є житло, набуте за рахунок цих кредитних коштів доступним?

    ВІДПОВІДЬ: Ні. Придбання доступного житла — це державна програма, придбання доступного житла завжди здійснюється за участю держави в особі відповідного органу або установи, наприклад, регіонального управління Державної спеціалізованої установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву». Якщо Ви купували житло без участі цього органу, то Вам слід звернутися до розділу «Відшкодування витрат на кредит на житло» і оформить податкову знижку там.

  • ПИТАННЯ: Чи маю я право на податкову знижку якщо я приватний підприємець?

    ВІДПОВІДЬ: Якщо Ви отримуєте дохід виключно за рахунок підприємницької діяльності, то на Ви не маєте право на податкову знижку. Однак, якщо Ви ще і працевлаштовані, то Ви маєте право на податкову за рахунок заробітної плати;

  • ПИТАННЯ: Чи маю я право на податкову знижку, якщо через релігійні переконання відмовився від ідентифікаційного коду?

    ВІДПОВІДЬ: Так, маєте. В цьому випадку, замість копії ідентифікаційного номера Ви докладаєте копію паспорта з відміткою про відмову від ідентифікаційного номера;

  • ВОПРОС: Як я можу отримати грошові кошти після подачі всіх документів?

    ВІДПОВІДЬ: Грошові кошти, на Ваш вибір, будуть перераховані на Ваш поточний рахунок (картку) або відправлені Вам поштовим переказом на адресу Вашої прописки;

  • ПИТАННЯ: Коли я зможу отримати гроші?

    ВІДПОВІДЬ: Грошові кошти Вам повинні бути повернуті протягом 60 календарних днів з дня отримання податковим органом Вашої декларації з усіма необхідними копіями документів (при відсутності відмови)


Возмести налог. All rights Reserved.